دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شب گذشته (یکشنبه 28 آبان) به دعوت معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به دیدار رئیس جمهور در پاستور رفتند؛ دیداری که پیش از برگزاری آن حاشیه‌هایی در مجلس به دنبال داشت.

دولت مجلس

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته پس از توزیع دعوت نامه دیدار نمایندگان با رئیس جمهور،‌ برخی نمایندگان با توجه به عدم هماهنگی این دیدار با هیات رئیسه، آن را خلاف رویه و عرف معمول دیدارها دانسته و آن را در جهت تحت الشعاع قرار دادن سوال از رییس جمهور عنوان کردند که تا دو هفته آینده در مجلس مطرح خواهد شد.

ادامه این واکنش‌ها اما به جلسه علنی روز یکشنبه هم کشیده شد تا جایی که رئیس مجلس هم گفت که سنت قبلی برگزاری جلسه با دولت، هماهنگی با هیات‌رئیسه بوده است.

رئیس جمهور اما در دیدار نمایندگان "سوال" را که پیش بینی می‌شد از محورهای اصلی جلسه باشد- حق نمایندگان دانسته و گفته که در این جلسه به آن ورود نمی کند و پاسخ به سوالات در این باره را به جلسه "سوال از رئیس جمهور" موکول کرده است. با این حال یکی از نمایندگان حاضر در جلسه، دیدار نمایندگان با رئیس جمهور را ابتکاری دانسته که باعث می شود جلسه سوال به فرصت تجدید قوا برای ادامه خدمت به مردم تبدیل شود.

بهرام بیرانوند، سید علی طاهری، حسینعلی حاجی دلیگانی، موسی غضنفرآبادی، اسماعیل کوثری، محمد رضا امیری کهنوج و سیدجلال یحیی‌زاده از جمله نمایندگان حاضر در دیدار با رییس جمهور بودند که روایت خود از این جلسه را در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کردند.

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ی سه ساعته نمایندگان با رییس‌جمهور در پاستور گفت که در این جلسه قرار شد نمایندگان و رئیس‌جمهور ماهی یک بار در ریاست جمهوری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

بهرام بیرانوند با اشاره به طرح مباحث اقتصادی و تحریم‌ها در دیدار رئیس‌جمهور با نمایندگان اظهار کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره‌ی این بود که دولت در حال تدبیر برای حل مشکلات اقتصادی است و بر همین اساس ایشان خواستار همدلی دولت و مجلس در جهت حل مشکلات شدند.

وی افزود: شاه بیت کلام رییس‌جمهور این بود که مسوولین باید کاری کنند که در روزهای سخت در کنار مردم قرار گیرند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: با توجه به این‌که نمایندگان خواستار گفت‌وگوی بیشتر با رییس‌جمهور شدند، ایشان پذیرفتند که علاوه بر حضورشان در مجلس، با نمایندگان در پاستور دیدار کنند.

بیرانوند با بیان این‌که جلسه نمایندگان با رییس‌جمهور شبیه جلسه پرسش و پاسخ بوده است، مباحث اقتصادی و تحریم‌ها را از موارد مطرح در این جلسه عنوان کرد و گفت که در مورد سوال از رییس‌جمهور نیز در این جلسه بحث‌هایی شد که با توجه به این‌که سوال حق نمایندگان است، ایشان بر همین اساس در مجلس برای پاسخگویی به سوال نمایندگان حضور می‌یابند.

به گفته وی، علی اکبر ناصری نماینده بابل، جواد کریمی نماینده مشهد، مهدی هاشمی نماینده تهران و آشتیانی عراقی نماینده قم از سخنرانان جلسه عصر امروز بودند.

نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به جلسه‌ی دیدار نمایندگان با ریییس جمهور گفت: بیش از 100 نماینده در این جلسه حضور داشتند و حاضرین اعضای فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان بودند.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: دیدار نمایندگان با رییس جمهور دیدار خوبی بود و به روال مرسوم دولت و مجلس صورت گرفت که هر از گاهی نشست‌های مشترکی با یکدیگر دارند. این بار هم این نشست به دعوت دولت برگزار شد.

به گفته‌ی وی چهار تن از نمایندگان مواردی را در رابطه با مسائل روز مطرح کردند و رئیس جمهور هم توضیحات مبسوطی داد.

وی با اشاره به موارد مطرح در این جلسه در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور یادآور شد: بخشی از سخنان رئیس جمهور در این جلسه راجع به مشکلات اقتصادی و مسائل ارزی بود که قرار شد مشروح آن در جلسه‌ی سوال از رئیس جمهور مطرح شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه برگزاری این جلسات باعث تعامل بیشتر دولت و مجلس می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نتایج این جلسات به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کند.

طاهری اضافه کرد: نمایندگان در سخنان خود در این جلسه مشکلات روز و جامعه و فشارها به طبقات ضعیف را مورد اشاره قرار دادند و از رییس جمهور خواستند در این مورد به مردم اطلاع‌رسانی کند و از طریق رسانه‌ی ملی یا به اشکال دیگر مردم را در جریان امور بگذارد تا با همدلی بیشتری این شرایط را پشت سر بگذاریم.

نماینده‌ی مردم گرگان در مجلس با اشاره به حضور بیش از 100 نماینده در این جلسه، گفت: برخی نمایندگان به واسطه‌ی سوگواری دهه اول محرم یا برنامه‌های دیگر در این جلسه حضور نداشتند و حاضرین از دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان بودند.

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، در ارزیابی و تحلیل خود از جلسه دیدار نمایندگان با رئیس‌جمهور گفت: ما نگرانی‌ داشتیم که طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس تبعاتی در جامعه داشته باشد اما با ابتکاری که صورت گرفت پیش‌بینی می‌کنیم که جلسه سوال فرصت تجدید قوا برای ادامه خدمت به مردم باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی،ضمن تشریح دیدار شب گذشته (یکشنبه) نمایندگان با رییس‌جمهور اظهار داشت: بر اساس دعوتی که طبق خواسته نمایندگان انجام شد، از بسیاری مسایلی که متصور بود در آینده رخ دهد، پیشگیری شد و ما اکنون پیش‌بینی می‌کنیم جلسه سوال فرصت دیگری برای تجدید قوا در جهت ادامه خدمت هر چه بیشتر به مردم باشد.

وی افزود: نمایندگان در این دیدار برخورد جدی با اخلال‌گران اقتصادی را خواستار شده و رییس‌جمهور هم تصریح کرده نباید به دانه درشت‌ها فرصت داده شود.

حاجی درباره اظهارات چهار نفر از نمایندگان در دیدار رییس‌جمهور، اظهار کرد: نمایندگان در این دیدار دغدغه‌های اقتصادی مردم را مطرح کردند و البته تاکید کردند که همه ما می‌دانیم دشمن همزمان هم هجوم فرهنگی و هم اقتصادی را انجام داده ولی با همدلی، همفکری، تدبیر، استقامت و انجام وظایف می‌توان به خوبی از عهده این مشکلات بر آمد.

اعلام آمادگی مجلس برای تصویب قوانین مورد نیاز دولت

وی با اشاره به قدردانی نمایندگان از زحمات رییس‌جمهور و دولت و استواری آنها در این شرایط، افزود: نمایندگان همچنین گفتند که آمادگی دارند قوانینی که دولت برای شرایط فعلی نیاز دارد را به تصویب برسانند. نمایندگان همچنین خواستار برخورد جدی با اخلال‌گران بازار ارز و کسانی شدند که اقتصاد مردم را دچار مشکل می‌کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اضافه کرد: نمایندگان در صحبت‌های خود اشاره کردند که از جمله ثمرات اصولگرایی این بوده که دولت اصولگرا در هشت سال گذشته توانسته خیلی از باندهای قدرت را از هم متلاشی کند. البته تاکید شد که این بر هم خوردن باندهای قدرت در هشت سال گذشته جز به هدایت‌ها و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری میسر نمی‌شد.

تلاش‌ها برای زیر سوال بردن دستاوردهای هشت ساله دولت نا جوانمردانه است

حاجی‌دلیگانی با اشاره به بخشی از سخنان نمایندگان درباره ناجوانمردانه خواندن برخی تلاش‌ها برای زیر سوال بردن دستاوردهای هشت ساله دولت، اظهار کرد: نمایندگان همچنین از هدفمندی یارانه‌ها و اجرای خوب آن تقدیر کردند و در این رابطه به حمایت‌های رهبری از این موضوع خصوصا در شروع اجرای آن اشاره شد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: در سخنان نمایندگان اشاره شد که در دولت‌های قبلی برخی افراد دولت با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ارتباطاتی داشتند ولی در همان حال دادگاه میکونوس برای محاکمه مسئولین ایرانی تشکیل شد؛ کنایه از اینکه ایستادگی مقابل این کشورها در این دوره باعث بیشتر شدن عزت کشور شده است.

وی با اشاره به تاکیدات نمایندگان مجلس بر لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت، یادآور شد: نمایندگان این موضوع را مطرح کردند که دولت ثابت کرده می‌تواند تهدیدات و تحریم‌های خارجی را به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس درباره طرح موضوع "سوال از رئیس‌جمهور" در دیدار نمایندگان با رئیس‌جمهور نیز اظهار کرد: نمایندگان از رییس‌جمهور خواستند طرح سوال از رئیس‌جمهور را نقطه عطفی در راستای تعالی انقلاب قرار دهند و این انتظار را مطرح کردند که در جلسه طرح سوال طوری صحبت شود که دشمن مایوس شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: نمایندگان در اظهاراتشان گفتند که اصولگرایان سرشان را بالا می‌گیرند و افتخار می‌کنند که تفکر اصولگرایی توانسته دستاوردهای خوبی داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به تاکید بر تعامل بیشتر نمایندگان و دولت در جلسه شب گذشته، خاطرنشان کرد: نمایندگان از دولت گله کردند که در خصوص کارهایی که انجام می‌دهد اطلاع‌رسانی کمی صورت می‌گیرد و در همین راستا تقاضا شد دولت ارتباطش را با مردم و نمایندگان بیشتر کند زیرا نمایندگان می‌توانند مسایل مردم را به دولت منتقل کنند.

وی همچنین گفت: در دیدار نمایندگان با رئیس‌جمهور،‌ افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها نیز مورد بحث قرار گرفت و تاکید شد که لازم است دولت تدبیر و کنترل لازم را در این باره داشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس وضعیت دارو، مسایل درمانی، اشتغال مردم، واحدهای صنعتی را از دیگر موارد مطرح توسط نمایندگان در دیدار با رییس‌جمهور عنوان کرد و افزود: نمایندگان از رییس‌جمهور خواستند بیش از این با مردم صحبت کنند و مطرح شد که جلساتی بین نمایندگان و رییس‌جمهور برگزار شود که نهایتا با نظر مساعد رییس‌جمهور مقرر شد این جلسات ماهی یک بار در فضای دوستانه‌ای که بوی تقابل از آن استشمام نشود، برگزار شود.

حاجی‌دلیگانی همچنین گفت که نمایندگان در این جلسه از وزرا برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در مجلس قدردانی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور در دیدار با نمایندگان مجلس،‌ گفت: رییس‌جمهور گفت اجازه دهید این جلسه را به سوال ربط ندهیم. سوال حق نمایندگان است و من برای پاسخ به سوال به مجلس خواهم آمد. البته آقای احمدی‌نژاد توضیحات خوبی را در خصوص وضعیت ارز ارائه دادند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: رییس‌جمهور در این جلسه به دشمنی دشمنان و اقدامات آنها در جهت تحریم‌ها اشاره کرد و با اشاره به موضوع نفت گفت که تدابیری در این راستا اندیشیده شده است. موضوع تحریم بانکی نیز در سخنان رییس‌جمهور مطرح شد و گفتند که در این رابطه هم تدابیر خوبی در نظر گرفته شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، بخش دیگری از اظهارات رییس‌جمهور در دیدار با نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور مطرح کرد که ما فرزندان امام حسین (ع) هستیم و اگر دشمن ما را به سر دو راهی قرار داده که یا تسلیم شویم و یا استقامت کنیم شعار ما همان شعار "هیهات منا الذله" است که امام حسین (ع) آن را سر دادند و به جای تسلیم شدن، استقامت می‌کنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس یادآور شد: آقای احمدی‌نژاد مطرح کردند که تحریم‌ها و تهدیدات ان‌شاءالله به فرصت تبدیل خواهد شد. مردم هم امیدوار باشند و بدانند شبانه‌روز تلاش می‌کنیم. تاکنون هم قدم‌های خوبی برداشته شده و خبرهای خوبی برای مردم در پیش خواهد بود.

وی انتقاد رئیس‌جمهور از برخی طرح‌های دو فوریتی در مجلس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای احمدی‌نژاد گفت که مجلس با برخی طرح‌های دو فوریتی که در دستور کار قرار داد، محدودیت‌هایی را برای دولت در این شرایط ایجاد کرده و تاکید داشتند که با همدلی به راحتی می‌توان از مشکلاتی که دشمن برای کشور ایجاد کرده، عبور کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور درباره معوقات بانکی، یادآور شد: رییس‌جمهور گفت که تنها 20 درصد معوقات بانکی در امر تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و 80 درصد کسانی که به سیستم بانکی بدهکارند پول‌هایی را که از بانک‌ها گرفته‌اند در بخش خرید و فروش استفاده می‌کنند که این خود از عوامل بر هم خوردن تعادل بازار است و دولت برنامه‌ریزی‌هایی کرده که این پول‌ها را به بانک‌ها برگرداند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، خاطرنشان کرد: آقای رییس‌جمهور گله داشتند که 90 درصد از کسانی که به بانک‌ها بدهکارند، دانه درشت‌هایی هستند که نباید به آنها فرصت داده شود و باید هر چه سریع‌تر پول‌ها را برگردانند. اما برای 10 درصدی که مربوط به کشاورزی و صنعت است و در تولید به کار گرفته می‌شود باید مدارا کنیم.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: رئیس‌جمهور مطرح کردند که در حال پیگیری هستند که بانک‌ها مازادی که برداشت کرده‌اند را به بانک مرکزی برگردانند تا رشد نقدینگی هم کنترل شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، تاکید رئیس‌جمهور بر لزوم رعایت مرز قوا را مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای احمدی‌نژاد عنوان کردند که هر کدام از سه قوه باید کار خود را انجام دهند و به صراحت گفتند که اگر دولت بخواهد خود را جای مجلس ببیند و قانون‌گذاری کند، خطا و فساد است و بالعکس اگر مجلس در اجرا دخالت کند،‌ زیان‌آور است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دولت در مورد مسایل اقتصادی، اظهار کرد: رییس‌جمهور مطرح کرد که دولت به صورت عالمانه و مدبرانه حرکت می‌کند و حداقل سه جلسه سه ساعته در هفته را در خصوص مسایل اقتصادی مردم برگزار می‌کند و می‌تواند در شرایط فعلی با اقتدار، کارآمدی بیشتری تحت لوای ولایت داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد تاکید کردند که باید داغی بر دل دشمن بگذاریم که برای همیشه فراموش کند که چنین برخوردی را با کشورمان می‌کند.

تاکید رییس جمهور بر پرهیز از طرح مسائل قدرت طلبانه برای آرامش انتخابات

حاجی دلیگانی همچنین بخشی از سخنان رییس‌جمهور درباره انتخابات آینده را مورد اشاره قرار داد و گفت: رییس‌جمهور گفت برای انتخابات آینده هم باید شرایطی به وجود آوریم که در شرایطی آرام و بدون طرح مسایلی که باعث کدورت می‌شود و بوی قدرت‌طلبی از آن می‌آید، انتخابات برگزار شود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد مطرح کردند که یقین دارم قریب به اتفاق نمایندگان دلسوزند و با هم، هم‌عقیده هستیم. در واقع همه بچه‌های انقلابیم و تفاوتی بین دولت و مجلس نیست لذا باید دست در دست هم ظرف مدت کوتاهی تمام مشکلاتی که برایمان به وجود آمده را برطرف کنیم. مجلس و دولت باید همیشه به ویژه در شرایط سخت در کنار مردم باشند.

وی با بیان اینکه دیدار نمایندگان با رئیس‌جمهور از ساعت 19:10 تا 21:30 به طول انجامیده، این دیدار را دوستانه و خودمانی توصیف کرد و گفت: حدود 130 نفر از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند و البته تعدادی هم به دلیل شرکت در مراسم دهه اول محرم نتوانسته بودند به این جلسه بیایند.

به گفته حاجی دلیگانی، 33 نفر از نمایندگان حاضر برای سخنرانی در جلسه دیدار با رییس‌جمهور ثبت‌نام کرده‌ بودند که چهار نفر از آنها (علی‌اکبر ناصری نماینده بابل، مهدی هاشمی نماینده تهران، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و رضا آشتیانی نماینده قم) صحبت کردند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: من فکر می‌کنم علاوه بر اینکه با برگزاری این جلسه، قلب امام زمان (عج) خشنود شد، مقام معظم رهبری هم قطعا از این تعامل خرسندند و مردم هم که آرزو دارند مسئولین به جای اینکه وقت‌شان را صرف مجادلات بیهوده کنند، صرف حل و فصل مشکلات مردم کنند، از برگزاری این جلسه راضی هستند زیرا در جلسه شب گذشته جز حرف و مشکلات مردم و برنامه‌ریزی برای چگونگی خدمت هر چه بیشتر به مردم چیز دیگری مطرح نشد.

رییس‌جمهور از پیدا شدن فرصت پاسخ به سوالات نمایندگان استقبال کرد

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به جلسه سه ساعته شب گذشته نمایندگان با رئیس‌جمهور گفت که در این جلسه بر حفظ نظام و ارزش‌ها و بهره‌گیری از درس‌های عاشورا و کربلا در زمان کنونی تاکید شد.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی اظهار کرد: در جلسه شب گذشته تعدادی از نمایندگان در مورد عاشورا و تطبیق آن با زمان فعلی صحبت کردند و رئیس‌جمهور نیز توضیحاتی در مورد وضعیت فعلی کشور ارائه کرد که جمع‌بندی این جلسه را می‌توان تقریبا مناسب و خوب ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: تاکید نمایندگان بر این بود که باید در کنار حفظ نظام و ارزش‌ها، از درس‌های عاشورا و کربلا نیز در این ایام بهره گرفت.

نماینده مرد بم در مجلس بررسی وضعیت اقتصادی کشور در کنار موضوع سوال از رییس‌جمهور را از جمله مباحث مطرح در جلسه شب گذشته عنوان و اظهار کرد: در این جلسه رییس‌جمهور سوال را حق نمایندگان دانست و گفت که از پیدا شدن فرصتی برای پاسخ به سوالات نمایندگان استقبال می‌کند.

به گفته وی، رییس‌جمهور پاسخ کامل به سوالات اقتصادی نمایندگان را موکول به جلسه سوال کرد.

غضنفرآبادی با بیان اینکه برگزاری جلسه ماهیانه با نمایندگان از جمله دستاوردهای نشست مشترک شب گذشته بود، اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان نیز از رییس‌جمهور خواستند که برگزاری جلسات ماهیانه می‌تواند در محل صحن علنی باشد که از توضیحات رییس‌جمهور می‌توان اینگونه استنباط کرد که بهتر است نمایندگان برای برگزاری اینگونه جلسات مشورتی به پاستور بیایند

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالات شب گذشته نمایندگان تاکید کرد که چون ممکن است پاسخ این سوالات تکراری باشد توضیحات را به جلسه سوال موکول می‌کند.

اسماعیل کوثری گفت:‌ در این جلسه یکی از موضوعات مطرح بحث سوال از رییس‌جمهور بود که آقای احمدی‌نژاد ضمن استقبال از این موضوع تاکید داشت که چون ممکن است توضیحات ارائه شده در این جلسه تکراری باشد توضیحات تکمیلی را به جلسه سوال از رییس‌جمهور موکول می‌کند.

وی با بیان اینکه قرار شد ماهیانه جلسات مشترکی با نمایندگان برگزار شود، اظهار کرد: در این جلسه در مورد مسائل کلی روز بخصوص موضوعات اقتصادی توضیحاتی از سوی نمایندگان و رییس‌جمهور مطرح شد که به دلیل کمبود وقت تنها چهار نفر از نمایندگان موفق به ارائه اظهارات خود شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جلسه شب گذشته با رییس‌جمهور یک دعوت عمومی بوده که منحصر به یک فراکسیون خاص نبوده است،‌گفت:‌ در این جلسه حدود 120 نفر از نمایندگان از دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان حضور داشتند.

همچنین محمدرضا امیری‌کهنوج عضو دیگر فراکسیون اصولگرایان مجلس، با صمیمانه و مطلوب خواندن جلسه مشترک با رییس‌جمهور گفت: در این جلسه بر موضوع اتحاد، همدلی، انسجام و ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت تاکید شد.

به گفته وی، چگونگی مقابله با تحریم‌ها و شیطنت‌های دشمنان ایران در موضوعات اقتصادی و مقاومت و ایستادگی در برابر این تحریم‌ها در کنار اتخاذ تدابیر مناسب نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که رئیس‌جمهور به فروزنده معاون پارلمانی خود دستور هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسات ماهیانه با نمایندگان در سالن شهید بهشتی پاستور را داد.

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه سه ساعته شب گذشته رییس‌جمهور با نمایندگان در پاستور با بیان اینکه درخواست تعدادی از نمایندگان برگزاری مستمر جلسات با رییس‌جمهور بود، گفت: یکی از نمایندگان در خلال جلسه از رییس‌جمهور درخواست کرد که اینگونه جلسات با فاصله کمتری برگزار شود.

وی افزود: بعد از این اظهارنظر رییس‌جمهور پرسید که به نظر نمایندگان دوره‌های برگزاری این جلسات باید چگونه باشد که در پاسخ نمایندگان مطرح کردند که بهتر است ماهی یک بار اینگونه جلسات برگزار شود.

وی افزود: با این درخواست نمایندگان، آقای احمدی‌نژاد به فروزنده دستور داد تا ماهی یک بار جلساتی را با نمایندگان در سالن شهید بهشتی پاستور برگزار نماید.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در عین حال با بیان اینکه رییس‌جمهور نسبت به برگزاری جلسات مشترک با مجلس نظر مثبتی داشت، گفت: از صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد اینطور استنباط می‌شد که نظرشان بر این است که برگزاری جلسات مشترک بنا بر درخواست هیات رئیسه مجلس باشد.

یحیی‌زاده با بیان اینکه محتویات این جلسه حاکی از آن نبود که رییس‌جمهور قصد تحت‌الشعاع قرار دادن جلسه سوال را دارد، گفت: رییس‌جمهور در خلال پاسخ به سوالات نمایندگان در موضوعات مختلف بخصوص مباحث اقتصادی توضیحاتی را ارائه می‌کردند و در خلال پاسخ‌ها تاکید می‌داشتند که توضیحات تکمیلی را در جلسه سوال مجلس مطرح خواهند کرد.

وی افزود: همچنین آقای احمدی‌نژاد تاکید کرد که با آغوش باز در جلسه علنی مجلس حاضر شده و توضیحاتی که شاید بسیاری از نمایندگان اطلاعاتی از آن نداشته باشند را در صورت لزوم از تریبون مجلس بیان می‌کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: بر همین اساس رییس‌جمهور به نمایندگان گفت که در همین روزها و ظرف چند روز آینده برای پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی حاضر خواهد شد، صحبت‌هایی که شاید می‌توان اینگونه تعبیر کرد که رییس‌جمهور قصد دارد در اواخر مهلت قانونی پاسخ به سوال یعنی بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی حاضر شود.

یحیی‌زاده بررسی وضعیت فعلی کشور در سطوح مختلف بین‌المللی در کنار طرح مباحث اقتصادی را از دیگر موضوعات مطرح در جلسه شب گذشته عنوان و اظهار کرد: نمایندگان در خلال توضیحات رییس‌جمهور سوالات خود را مطرح می‌کردند و رییس‌جمهور نیز به سوالات پاسخ می‌داد.

وی با مفید خواندن این جلسه گفت: با وجودی که روز گذشته برخی از همکاران نسبت به برگزاری این جلسه سوء ظن داشتند و احتمال می‌دادند که استقبال از این جلسه صورت نگیرد اما به زعم بسیاری این نشست یکی از شلوغ‌ترین جلسات مشترک بود به طوری که برای صحبت نمایندگان قرعه‌کشی صورت گرفت.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با اشاره به حضور تعدادی از وزرا در این جلسه، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار بود که وزرا نیز سخنرانی داشته باشند که نمایندگان به دلیل ارتباط خوب وزرا برای پاسخ به سوالات‌شان در مجلس درخواست کردند که تمام وقت را رییس‌جمهور در اختیار داشته باشند که به همین دلیل آقای احمدی‌نژاد بیش از 70 دقیقه به سوالات نمایندگان پاسخ داد.ژ

کد خبر 191825
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز